Is there room for morality in our persuit of scientific knowledge?


Jag jämförde Hitler med förra årets (2010) nobelpristagare i medicin; typ menade att de gör samma sak. Universiteten kan således bara hata eller älska mig.

Jag skrev alltså LNAT idag. LNAT, LNAT; vad är det för torr grej undrar ni som är undrande. "The National Admissions Test for Law" är vad det är. Och jag behöver skriva det för att slutföra min ansökan till Nottingham och Bristol.

Provet består av två delar:
- Första 95 minuter, läsa 12 debattartiklar (ca 600 ord) svara på 3 - 4 multiple choice questions om texten. En favorit var "What does the author imply, but not state, of the following five alternatives:"
- Andra 40 minuter, skriva diskuterande uppsats på en vald titel av fem. (Se rubriken till detta inlägg.)

Nej, det gick inte bra. De två sista texterna i del ett hann jag inte ens läsa. Men det gick heller inte sämre än vad jag väntade mig - så jag är nöjd och har avslutat dagen med tre goda vänner på ett café.

De här två bland annat. Hahaha.


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: finskapinnen

Jag skrattade högt år mening två.

2011-01-19 @ 12:04:44
grej: http://finskapinnen.blogsome.com

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0