Jag fann det!

Det är tydligt hur solen skiner litet extra denna lördagskväll, jag vet vad jag ska göra! Varför såg jag det inte så tydligt förut? Det har fallit bakom ridån på något sätt.

Jag ska söka K100 Architechture i UK!! Det är så klockrent!

UCAS tillåter bara att söka till fem universitet men ca 15 timmars research har lett mig till följande potentiella val:


University of Cambridge (!)
University of Bath
University of Newcastle upon Tyne
Manchester School of Architecture
Liverpool university
University of Sheffield
Edinburgh University

Jag har dock ett par småproblem.

Jag väntas skicka in en "portfolio" med diverse konstverk och har varken ritat/målat sedan jag gick i högstadiet; hur skulle jag hinna! Jag ska nog skicka dem ett av mina skolblock; brukar skissa fåglar och bomber... oftast någon som spränger bomberna också... Så nu har jag ca tre månader på mig att producera några ett par typ tio riktigt djuriga (som i "djur"; vi säger så i Södermanland) alster.

Jag har aldrig läst "Art" eller "History of Art". Jag har heller inte läst fysik utöver Naturkunskap B och av den fysiken kommer jag knappt ihåg en halv joule. Sedan läser jag enbart matematik på standard level (A - E). Och universiteten gillar litet extra de individer som läst just litet mer än mig.

Jag måste hitta en lämplig person som kan skriva en referens åt mig!

Jag måste få åtminstone 37 IB-poäng.

Att plugga i UK kostar exklusive stipendier och studiersättning ca SEK 120 000 per år så goddag studielån.

Law of attraction säger att Cambridge vill till mig vilket låter farligt rent fysiskt men lite bra också.


För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0