Befläckad och opålitlig

Jag beslöt idag på förmiddagshåltimman att dra hem en stund i sömnsyfte. Hemma passade jag även på att äta lunch. Utsövd, mätt och munter gick jag sedan tillbaka till skolan för att närvara på dagens resterande lektioner.

Tips! Så här gör du för att undvika lögner om anspåkslösa företeelser i din blogg:
  1. Var inte för optimistisk med tiden. Saker kan inträffa, det är bra att alltid ha ett par minuter, eller trettio, tillgodo.
  2. Som du är att värma mat i microvågsugn, ha om tallriken ett stadigt grepp så länge den ännu inte befinner sig innanför apparatens väggar.
Falskt påstående #1: Jag gick tillbaka till skolan.
Rättelse: Jag sprang tillbaka till skolan.

Falskt påstående #2: Jag åt lunch hemma.
Rättelse: Jag åt lunch på vägen tillbaka till skolan.

Ovanstående går ihop för en förseningsföraktande tidsoptimist som någonsin har stått med ett upp och nedvänt matfat kall lasagne pressat hårt mot bröstet.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Haha, underbar blogg!

2009-09-29 @ 00:51:24
grej: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Argh, tidsoptimism vilken skum sak.

Jag kommer nog inte imorn pga att den jag skulle besöka är sjuk :/

2009-09-29 @ 20:33:53
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Guttaperka

Olof: Undvik hyperboler, tack! I övrigt håller jag med dig.



2009-09-29 @ 21:34:21
grej: http://guttaperka.wordpress.com

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0