Topp 3 - Hemska detaljer i bassängen


Jag simtränar. Har jag nämnt det ordentligt? Jag har hållt på och simmat fram och tillbaka sedan jag var tolv.* Jag tycker om att simma. Tyvärr tillför dock även simning några små hemskheter till livet. Över dessa har jag nu fastställt en Topp 3.

3. Hårstrån.

Nu talar jag inte om de hårbollar som ligger och svajar på botten av Eskilstunas utomhusbad, utan om de enskilda hårstrån som envisar sig med att fastna på en när man simmar. Det spelar ingen roll var djävulsverket hamnar. Får man bort det från det ena stället så har det fäst sig på ett annat.
2. Långdistansdemoleraren.
- Någon som är för macho för att disponera sina krafter under en längre distans. Denne är så "snabb" att den trilskt och förstörande måste stanna upp en mitt i sträckan för att få simma förbi. En handling som hade varit hur acceptabel som helst, om det inte vore för att man själv simmar klart distansen före demoleraren eftersom denne senare är tvungen att stanna och vila.

1. Vitlöksdöden.
Det finns inget värre än när din simmargranne har käkat vitlök innan träningen. Tänk er smärtan av att vara riktigt anfådd och inte kunna få hämta andan utan att inhalera någon annans utflåsade, klorutblandade vitlöksandedräkt. Man dör alltså, rent cirka.

*Ändå är jag inte trött? Blink, blink.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Gör nåt vettigt då istället för att simma, logga in på msn ;)

2009-03-15 @ 12:55:18
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Trees

haha, ajdåå! det smakar jävligt gott med vitlök, men inte gott o ventilera när man tränar kan ja tro haha^^

(och angående ögonen) Vår klass (var 8 år) satt i en spårvagn och så kom vi in i en tunnel, in i mörker.. och är vi kom ut ur den så sa han det ^^ "kolla, tres har snoppögon"

Jag grät nog lite inombords:P

2009-03-15 @ 13:29:47
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

HAHA fy fan på den sista, kan verkligen tänka mig :P :P

2009-03-15 @ 13:49:51
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: dsdsd

asså, jag tycker inte ATt vitlöksdofter är så jävla farligt.

2009-03-15 @ 14:20:26
grej: http://melinahafelt.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Men hur ofta äter man vitlök innan man badar? Har de nån slags kebabresturang utanför badet? :S

2009-03-15 @ 14:47:44
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: mandi

Vadå höhö??

2009-03-15 @ 19:22:22
grej: http://bringmeperfection.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0