Död åt besvikelse-SMS

Ett "besvikelse-SMS" kännetecknas mycket enkelt på två alternativa vis:
  1. SMS:et kommer från "fel" person.
  2. SMS:et är från "rätt" person men har "fel" innehåll.
Alla har vi varit med om denna brutalitet och alla skyr vi dess existens. Tillåt mig förbanna de framtida dagar i vilka fenomenet åter kommer uppenbara sig.

Att få ett besvikelse-SMS är som att komma hem till lukten av pannkakor och få besked om att samtliga tillagade, tyvärr, redan är uppätna. Ett slag rätt i magen, med rätten oinkluderad.

Lågstilistiskt scenario:
    Du begrundar en trevlig person. Tvärt plingar telefonen till. Du märker hur ovanligt vackert tonerna träffar och ett "tänk om!" passerar dig. Ansiktet drar, du greppar manicken och... och så var det från... det stod... äsch! Kanske hade det uppskattats såvida inte... suck. Förbaskat. Där kom besvikelsen, helt i onödan.


Död åt besvikelse-SMS.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: LENA

haha men den var jätte gott! lovar ^^

2009-03-31 @ 20:15:47
grej: http://lenakarlsen.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sandra

Svar: Ja, jag slängde in min vinterjacka längst in i min gaderob xD



Du har förresten helt rätt gällande SMS-besvikelsen, så känner man ganska ofta faktist. Haha.

2009-03-31 @ 20:34:12
grej: http://hejhumor.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: matilda

Från "fel" person eller bara den du inte hoppades på... :D kram <3<3

2009-03-31 @ 20:38:37
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Michelle

Håller med! Bra skrivet :)

2009-03-31 @ 20:57:59
grej: http://michelleewegert.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Ia

Matilda! "Fel" är som du ser omgivet av citationstecken och innebär (likt du också skrev) snarare "inte den man hoppats på". dina sms blir jag dock förstås alltid glad av! <3 ;)

2009-03-31 @ 21:16:30
grej: http://mariahh.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Finska Pinnen

Jag är ondsakn!

Och sådana heeemska sms vill vi inte få! Och med "vi" syftar jag på gemene man.

btw Roligt att det heter "gemene man" när man vill säga "människor i allmänhet". Gemen betyder ju elak :S

2009-03-31 @ 22:37:55
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: mandi

synd med smset :/



Edman kommer till skolan imorgon, men bara till lektionerna innan lunch! Annars hinner jag inte till kören och samligen osv innan föreställningen :)

Frisk nu (:<3<3

2009-04-01 @ 19:47:39
grej: http://bringmeperfection.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

haha :P jag vet verkligen vad du menar ;)

2009-04-01 @ 20:31:37
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Trees

haha ohfyfan vad jag håller med! det händer rätt ofta, men numera har jag kopplat bort den tanken att "tänk om" så ja blir aldrig besviken längre! men det är efter ett års "tänk om förbrukning", till slut tröttnar man ju :P

2009-04-06 @ 11:45:04
grej: http://mangofisk.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0