Enkelt, om man inte gör det svårt

Avokadokärnan flög upp och träffade mig i ögat, knappt ett ljud, och så studsade den iväg över golvet. Lagom överraskad böjde jag mig ned och plockade upp den.

I senare återfärd mot relativ ögonhöjd fick jag också bekanta mig med en ovan befunnen skåpslucka. Av okänd anledning stod den onödigt vidöppen.

Förolämpande. Det saknades bara att jag skulle kliva på en kratta.

In i vardagsrummet gick jag och satte mig ned. Amorfa fruktformationer gröptes ur med tesked. Jag log, och i ett tillstånd av behaglig trötthet efter helgen tog jag fram en bok. Ännu kan jag känna hur den kysste mina händer. Jag låt stryka över litet på min nyvunna blodutgjutning bak på hjässan.

Ni undrar vart solen tagit vägen. Den är hos mig.
Det är så enkelt, om man inte gör det svårt.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

mysigt :)

2009-06-08 @ 19:40:34
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Du skriver SÅ bra!

2009-06-09 @ 12:09:27
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Trees

haha, låter som en helt vanlig dag hos maria.

Men du får ta o dela med dig av solen.. fattar inte vart den är.. men är jag förvånad? nej

2009-06-11 @ 20:23:20
grej: http://mangofisk.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0