IQ #4447

På tal om äggallergi. Knytkalas, Maria står och skådar med hungriga ögon över ett överdådligt bakelsefullt bord:

Maria: Okej, det här blir intressant.
Freja: Det är bara att hugga i Maria!
Maria: Tack. Fast jag undrar, finns här något som faktiskt inte innehåller ägg?
Freja: Åh nej, just det! Du är ju allergisk!
Maria: Mm, jaa.
Freja: Hmm. Vad svårt!
Maria: Mm.
Freja: Jag vet! Marängen är utan ägg!
Maria: ... Marängen?
Freja: Ja! Den gjorde jag själv, inga som helst ägg i den!
Maria: Du är säker på att det inte är någe ägg i marängen?
Freja: Japp, äggfri!
Maria: Men... Maräng, består inte det av bara typ äggvita och socker?
[En stund ljudlöst begrundande senare]
Freja: Vad du än gör Maria, ät inte marängen.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

haha :P tur att du inte åt! och nu tycker jag synd om dig

2009-07-10 @ 14:49:20
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Broder Jakob

Inte mycket IQ, men lagom mycket EQ!

2009-07-10 @ 16:35:36
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: petra k

haha, jag beundrar dig! hade inte stått ut med att leva om jag inte fick äta ägg ^^

2009-07-10 @ 19:50:30
grej: http://petrakjellen.blogspot.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jasmine

Haha, Maria... Du skulle tagit med dig dina bullar.

2009-07-10 @ 21:09:11
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: amanda

åh, varför var jag inte där?!

2009-07-11 @ 13:55:44
grej: http://bringmeperfection.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: petra k

sv; min solbränna håller också på att försvinna, eller den har blivit gul typ ;o

2009-07-11 @ 22:06:07
grej: http://petrakjellen.blogspot.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sandiza Hotpants

Haha, ja fyfasen, det är tur att DU har hjärnceller i alla fall, så du inte blir lurad av andras ovetande!



;)

2009-07-13 @ 22:13:48
grej: http://brunettsandy.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anna

Hahha det var det klockrenaste, Maräng=ägg, tur att nån hade huvudet med sig!!

2009-11-26 @ 23:03:27

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0