Glädjen rann liksom ut i sanden


Här om dagen kom jag på ett matematiskt uttryck.


Av någon anledning hann jag tycka att det såg lite klyftigt ut...
   Vilket tal som helst, delat med fem - var detsamma som när man dubblade detta tal och flyttade decimalen ett steg åt vänster. Oh my guts, typ? (klicka inom denna parantes om du som läsare känner dig förstummad, och vill se ett räkneexempel)

Sen insåg jag att det ju var precis samma sak som att dela talet först på tio, för att sedan multiplicera det med två. Vilket tar utan tvekan lika få sekunder att göra, och därtill också innebär precis samma sak.


Här har jag valt att överlåta resterande ord till rubriken...

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

ååh taack pärlan!! nu ska jag sätta mig och försöka lista ut detta! underbart Iiia :D

2008-10-11 @ 20:10:08
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Alina

Hej! hoppas du får en trevlig kväll:)

2008-10-11 @ 20:14:04
grej: http://emmiealina.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Alina

tack! :)

2008-10-11 @ 20:37:11
grej: http://emmiealina.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

va men va smart :P det var ju jättelätt att räkna så! det kommer jag komma ihåg :P

2008-10-11 @ 22:56:09
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Noomie

du har en snygg blogg :)

2008-10-12 @ 10:49:42
grej: http://noomies.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

oh schesus:S i dont get it.. jag känner mig som en nöt! Speciellt när jag läser ovanstående kommentar : "va men va smart :P det var ju jättelätt att räkna så! det kommer jag komma ihåg"



hehe ja (om denne är seriös vill säga :s ) (och om hon nu äär det så är jag ännu mer nötstämplad nu).. jag kan ju skylla på att klockan är över 00.00 och hoppas att du inte idiotförklarar mig mer än du redan gjort :) haha

ps. tack fö din söta komplimang!

2008-10-14 @ 00:46:59
grej: http://mangofisk.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0