IQ #6514

Någonstans ute i den halv-civiliserade vildmarken, sommaren 2008:

Maria:
Vet du Anna?
Anna: Nej?
Maria: Jag kan latin.
Anna: Är dags för en sån där mytomanistund nu igen eller?
Maria: Nej, det är sant. Jag kan säga kvalster, vete, björk, öra, näsa...
Anna: Oj då.
Maria: ... och volvo då, och fånga dagen.
Anna: Bra Maria.
Maria: Sen kan jag räkna till åtta också.
Anna: Tänk nu i framtiden, när du sitter på en arbetsintervju om några år och blir tillfrågad angående dina språkliga kunskaper. Fatta vad charmigt att kunna säga 'kvalster' på latin.
Maria: Du har rätt, det kommer jag vara ensam om! Jobbet blir ju mitt right away. Du har väl hört hur mycket man kommer prioritera språk vid anställningar framöver. Inte bara Sverige, world wide.
Anna: World wide, kvalster .... ja.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Joakim

öh? haha, kan du verkligen säga kvalster?

2008-06-30 @ 09:56:42
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Elin

Hahaha, storslagna språkkunskaper där, alltså! ;-)

2008-06-30 @ 09:56:52
grej: http://lortgris.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Elin

Jag lär ju ändå inte få det. Jag vet ju bara vad kvalster heter :(. Du kan ju många fler saker, och lär bara överglänsa mig! :(. Haha! :P

2008-06-30 @ 10:13:36
grej: http://lortgris.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: mingla

hur länge har du bloggat?

2008-06-30 @ 10:14:19
grej: http://heymingla.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Elin

Sv: Haha, allt blir lugnt och fint när man har så oerhörda kunskaper! ;-)

2008-06-30 @ 10:21:39
grej: http://lortgris.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0