Det 1900-talets människa aldtid undrat över

På tal om interna grejor nu då så tänkte jag passa på att avslöja hemligheten kring internet. Varför heter det just så? Vad döljer sig i dess mystiska sammansättning utav bokstäver?
  Människan ska alltid behöva krångla till saker. Ofta är ting mycket simplare än vad de från början tett sig vara. Ja, ironiskt nog är mystiken kring internets begynnelse så barnsligt primitiv att man knappt kan tro att det är sant.

Vissa påstår att internet skulle grundats av en militär forskningsanstalt i USA med syfte för spioneri, medans andra tjatar om att CERN i Schweiz var skaparna då de egentligen bara gjorde en rolig grej under ett After Work-partaj. Det finns även de som säger att det var Sovjet som kom fram med idén om internet under kalla kriget i samband med att Stalin fastnade med näsan i en kaffekopp. Allt detta är emellertid inkorrekt.
  Det var år 1907 (ja, samma år som Astrid Lindgren föddes) då en til syntes helt vanlig man i Peru vid namn Lebak Tan tröttnade på att jobba. Hela sitt liv hade han kämpat för att försörja sina sju familjer, men någonstans tog det stopp. Han tog sitt beslut till fånga, våldförde sig på en Albatross då han grep tag i dess jättelika fötter och färdades med det luftväga ända till Trpoli i Libyen.
  Lebak stortrivdes. Men en dag kom han till undfund med att han faktiskt saknade nio utav sina 23 barn. Nu tror mina läsare att mannen fick en idé om ett nytt kommuniaktionsmedel, ty icke dock. Han blev besatt av att försöka förtränga sina minnen och knöt sig därför samman med Påvens största opinion. (som jag tyvär enligt KGB.s säkerhetskod #45_2P[R] inte får yttra mer om..)
  Tillsammans med den terrorupproriska opinionen startade de någonting de kallade för det interna sällskapet, en sekt som även utomstående fick gå med i om de svor att simpelt nog dricka 400 ml gemsbocksmjölk varje dag.
Tids nog torkade alla gemsbockar ut imed att rörelsen växte kraftigt, och år 1919 (ja, samma år som Nat King Cole föddes) såldes Det interna sällskapet för 120 000 000 USD till Vasilij Tjujkov och döptes därmed också om till Internet. [in'tär-net]
  På fyra år hade antalet medlemmar ökat med 6722,33%, folk gick dock sällan längre med för att förtränga minnen utan tyckte bara att medlemskap i Internet skulle vara ett bra sätt att synas på. Idag verkar det som internet förlorat sitt ursprungliga syfte nästan helt och hållet. Förträngningens gåva verkar dessutom övergått till emotional självdestruktivitet itsället.
  Men för att avsluta innan mina fingrar växer fast i tangentbordet så tackar vi Lebak Tan för hans arrogant-egoistiska och empatilösa karaktär. Nu blir det kanske lite rundgång men jag hade ju inte kunnat avslöja hemligheten om Internet om han aldrig kommit på alltsammans från början. Tack Lebak!

Om mina kära läsare nu ändå trots min lagom detaljerade skildring ändå inte skulle tro mig, så kan ni ju testa att vända Lebak Tan's namn baklänges. Skåda ödets ironi och se den bittra sanningen än klarare.

Jag tackar för mig just nu.



Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anna

HAHA jag älskar ditt sätt att skriva :P

2008-06-13 @ 15:34:29
grej: http://annaaxelsson.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nina

Mje min egna header bild försvann, o nu hittar jag inte där man skriver in url adressen. Sen när jag googlar det har jag märkt, att alla mina kodmallar e helt åt fan typ.. Så det hjälper inte att kolla på andras tips, för inget verkar fungera.. :(

2008-06-13 @ 15:41:52
grej: http://najnaah.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

hahaha! För både ditt inlägg och dina SPAMilationer xD och den där historien verkar lite tragisk om man får säga det så.

2008-06-13 @ 23:18:45
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: träs

fasen vikken tuffig bild med dig med den blåa dräckten xD haha de kallar väl inte dräckt antar jag BUT STILL du fattar va ja menar xD



ÅH fasen va kul med engelska kurser till största del!! jag tippar på att du kommer bli ett engelskGENI, är de amerikanska eller mer brittiskt ni/Du pratar? X) hejdåhopp galopp skepp o hoj!

2008-06-13 @ 23:21:10
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anonym skoja... Polacken här :)

"tea for two n´ two for tea"



en text ur en låt av nat king cole, satt o drack te när jag läste din saga och läste det där om nat king cole, hihihoho, kul va...? :P

2008-06-14 @ 01:13:09
grej: http://www.datum.nu/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Maria

svar till polacken Bazyl:

Åh, men se där! ..ett sådant sammanträffande.

Visserligen var det kul, men vad menar du med 'saga'? (!!!?)

2008-06-14 @ 10:09:15
grej: http://mariahh.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0