Une zombie avec le chien

Det är sent. Jag är typ trött, ca.
  Fast kan man säga så?

Det vore osmart av mig att försöka gå in på en diskussion då jag befinner mig i detta zombieliknande tillstånd. Osmart indeed. Hellre sväljer jag en sådan där äcklig, gulvit slang man ser på TV ibland med en liten kamera längst ut på ena änden. Den änden man sväljer alltså... Ja, hellre sväjer jag en sådan och studerar invärtes tarmludd i ett dussin halvminuter - än att just nu gå in på en diskussion med mig själv där frågan är om man kan säga att man är "ca trött, typ" eller ej.

Alltså... För egentligen kan man säga vad som helst sålänge språkmuskeln är korrekt inövad med samtliga finesser, respektive att den tillåter. Jag menar, alla individer här på tellus är inte abla att uttala den samling språk som planeten faktiskt innehaver. (Detta är en av de aspekter jag lade allra först på minnet redan då jag anlände hit. Dock har jag ingen inressant förklaring till fenomenet att dela med mig av idag)

Ni som följt min blogg en tid vet att jag har en liten begåvning för språk, ja, det är nästan liksom lite utav min grej.
  Jag kan faktiskt uttala cykel på mandarin. Det enda problemet är bara att kineserna inte förstår mig.

Men när allt kommer omkring så motsvarar ju kinesiskan inte så mycket mer än konsten att skriva sin personliga namnteckning - Bara för att texten för blotta ögat förmedlar namnet Kjell Olof Feldt - så betyder det inte att det egentligen inte står något annat.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

haha. jag fatta typ ingenting men det var ett roligt inlägg :P

2008-07-09 @ 10:16:41
grej: http://se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: jennyun

och kredsen för att du kan prata apelsin är tack vare mig! nej skoja, det är din egna grej. zi xin che. eller öh. skrev nyss ett blogginlägg om det faktiskt, innan jag läste ditt. kul sammanträffande. inte om cykel alltså utan om mandarin talande icke kineser. anyways fattade jag inte syslöjds kommentaren. och sen så desinfekterar jag tyvärr inte muggar...än iallafall. kanske en idé? <3

2008-07-09 @ 11:40:05
grej: http://yun.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: TRes

haha jag brukar säga så "ja, cirka" men nej jag tror det är korrekt fel:P vi är indirekt fel då med andra ord kanske..!

PS.fasen va du skriver bra marius x) DS

2008-07-09 @ 12:46:06
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: carro

jävligt rolig blogg! :)

2008-07-09 @ 15:19:32
grej: http://carrof.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0