Otroligt, men är det sant?

Tekniken tar verkligen människan till oanade höjder, snart kan man säkert till och med problemfritt odla kulörtvättmedel hemma i trädgården. Ständigt söker vi efter nya och billigare sätt att föra produktioner på och var dag läggs nya, häpnandsväckande produkter till på marknaden.
  Getaguden tackar vi för universums finesser, men när Norton Antivirus kommer och säger med sin nya uppdatering att den har ett ständigt aktiverat skydd mot nätfiske... Ja, då vet man att det minsann är bedrägerier på gång.



Fakta om nätfiske:

   Nätfiske är ett utav människans absolut äldsta sätt att infånga mat på och det bäst bevarade fiskenätet vi har idag är 3x18 meter stort och finns på tegelmuséet i Marmul, Oman.
  Beroende på vilken sorts fisk man vill fånga så används olika typer av fiskenät, det vanligaste nätet idag är det mormonska prästnätet och används bland annat till att fånga hjort, albatross och frukostkorv.

Om det skulle vara på det viset att man kan hålla borta tjuvfiskare från sitt tomtvatten med hjälp utav sin dator så vore det faktiskt en väldigt fin produkt. Rikligt uppskattat, ett plus om det bromsar även externt kräftfiske.
  Dock bär jag på många tvivel till allt detta. Såvitt jag vet så kan man inte ta emot signaler från en sändare utan mottagare. och utifrån detta (inklusive litet till) så har jag fastställt följande frågetecken:

Hur stor är räckvidden/radien?

  Måste jag ta ner datorn till vattnet föt att alltsammans ska fungera eller räcker det med att ha den ute på altanen? Om mina grannar har Norton Antivirus med den senaste uppdateringen på sin dator, räcker det till att skydda även vårt vatten? Och om jag inte vill skydda min grannes vatten för att de upprepat antal gånger har cirkulerat med båten utanför våran brygga, kan jag då begränsa skyddets räckvidd?

Drar det extra på elen eller varmvattnet att ha Nätfiskeskyddet igång?
   Bra produkt eller ej, så måste den vara lönsam på flertal sätt. Man vill ju gärna inte införa nya vanor, som att till exempel leta pantburkar i parksoptunnor. Energisnålt skall det vara, då räddar vi samtidigt jordens extermination.

Är Nortons nätfiskeskydd en hälsofara?
  Eftersom det inte på något vis framgår av Norton vilka metoder som används för att hålla tjuvfiskarna borta så kan man ju inte att det finns en viss risk till att man utsätter sig själv och sin familj för en häsorisk?
  Vilka konsekvenser blir det när någon trots allt nätfiskar på området, och vad händer om man själv fiskar med nät?

Finns det möjlighet till ångerrätt?
  
Om jag trots allt inte är nöjd med min produkt...

Min slutsats lyder ändå att Nortons Nätfiskeskydd är en stor bluff. Ingenting är tydligt nog att övertyga mig denna gång.
  Hur fantastiskt ting än låter så får man inte glömma att stora företag inte tvekar en sekund att ljuga när de vill dra hem storkovan. De gör allt för att lyckas.
  De stora tjuvfiskarna är inte de som nattetid firar ned nätet i ditt fiskevatten, det är de stora miljardbolagen och multifirmorna som är de riktiga bovarna.

Svenska folket får härmed lov att tacka mig för mitt konspirerande avslöjande antingen per morsesignal eller mail. Ha det bra så länge, och ta hand om norrmännen tillsammans med deras majonäs.


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sjusovaren

För att svara; Ja, om du ser till att dessa Jehovas Vittnen flyttar in i lägenheten ovanpå mig, så är det helt lugnt. Rent av välkommet. Då slipper jag de hemska pianospelarna som bor där nu. Det känns dock mer och mer som att jag kommer ångra det här uttalandet om det verkställs.



Nåväl; För din och alla andras stora glädje så ska jag se till att uppdatera regelbundet i fortsättningen ;)

2008-07-16 @ 22:32:55
grej: http://sjusovaren.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: LIFE BY Marielle

(svar) Precis, men annars kan vi ju åka utomlands samtidigt sen ;) haha, vad roligt då ses vi säkert många gånger!

2008-07-18 @ 07:08:20
grej: http://mariellem.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

men vad knas din skrift är x) snyft.

2008-07-18 @ 19:58:30
grej: http://mangofisk.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0