Allmänt kort om sömn och lamor, eftersom att laman sover.


Indeed att den gör. Någonting jag likväl, till stor sannorlikhet också kommer göra inom den närmaste timmen. Det blir ett utmärkt tillfälle att ta igen olämpliga sömnvanor på. Om jag nu lyckas lägga mig relativt tidigt, det vill säga.

På tal om rubriken då, så kanske de av mina läsare som hängt med ett tag lyckats lägga märke till att jag besitter en liten mystiskt oförklarlig kärlek för lamor.

Ja, för oförklarlig - det är den. Fast kanske än lämpligare sagt; så har jag ingen förklaring.
  Den bara finns där.

Jag vet inte... Är det spirituellt, eller handlar det måhända bara om deras minst sagt charmiga underbett?


Fakta om lamor och Maria du kanske tidigare inte visste:
  • Ordet 'lama' är latin och betyder justitisk huvudbodnad.
  • På bokhyllan i Marias rum står en välförsluten tiolitershink med lamasaliv. Snart är den fylld till hälften. Lamasaliv har en välkänd, positiv inverkan på paranoia.
  • På datorn har Maria sammanlagt 307 fotografier och bilder respektive aderton videoklipp med just motivet 'lamor'.
  • Hösten 2007 skrev Maria omsorgsfullt en svenskauppsats på trettiotalet sidor som hette 'Den lama mongolen". Ordet 'lama'', kan försäkras ha haft mer betydelse i novellen än vad som ter sig.
  • Den 24 Mars 2008 vann Maria en tävling i distansspottning tack vare ihärdigt tränande tillsammans med en vis lama som sparringpartner.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

haha ja men du är inte LAME iallafall ;)

men vadå saliv? det låter kreepy ..;O liksom.. är salivet vittgenomskinligt?

2008-07-30 @ 13:29:26
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: jennyun

jag reagerar också på lama salivet!

det använder du säkert som fusk i spotttävlingar.



hehe nejmen. min fråga är egneltigen hur mkt tål

din bokhylla? =) haha, lama hink...





och en till fråga ia, kan du ge mig några pingbacks?

skriv några fina ord jag kan fylla i fälten för jag kan då inte lista ut det själv.

2008-07-30 @ 17:05:41
grej: http://jennyun.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

HAHA! vilken rolig lama!!!

2008-08-03 @ 20:25:26

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0