Hej, Hopp, Kras - Spindelmoskalas.

Spindlar är stora offer i dagens samhälle. (eller bör man säga små?)
Ingen tycker om dem. Så himla unwanted.

Igår kväll gav jag mig på att duscha, och allt var som det skulle.
Ptja, tills jag tog två steg och gjorde en 180 graders vridning mot väster.
Det som uppenbarade sig mitt framför min ryska näsa var förstås ingenting annat än en liten spindel.
Min första reaktion förvånade till och med mig själv. Inte ett ljud, trots att varelsen bara var decimetern ifrån mig.

Jag studerade den ett tag. Svart var den, eller mörkt brun kanske. Den hängde där, gned benen mot sin tunna tråd och bara var en spindel. Jag stod bredvid och var Maria.
Jag är inte helt säker på vad det var som utlöste fas två... den så kallade "mänskliga" handlingen.
Spindeln började klättra uppåt... men det fick den förstås inte komma undan med. Tänk om den skulle hissa ned sig igen, utan att jag märker, och börja klättra på mig. Det får den inte!

Så vad gjorde jag? Jag duschade på den, förstås.
Duschade på den och såg den rinna ner tillsammans med resten utav vattnet ner i avloppet.

Jag har egentligen aldrig varit en spindeldräpare. Klart en och annan har stykit med, men jag har ändå försökt att undvika att vålla dessa små insekter skador.
De flesta blinkar inte ens... adjöken spindelkräk.

Grymt är det.
Vem är det som ger oss rätten att ta någon annans liv?
... och vad tusan gör vårt liv mer värt än deras?

Hej, Hopp, Kras - Spindelmoskalas.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: stine

åhh vilken fin vinterblogg

2008-01-19 @ 12:00:27
grej: http://stineb.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sara

Usch, jag gillar verkligen inte spindlar :S

2008-01-19 @ 12:01:43
grej: http://berlan.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Maria Vuitton

Hur får du in dina hjärtan vid ditt bloggnamn..för mig blir det bara typ konstiga tecken istället!

2008-01-19 @ 12:03:14
grej: http://www.mariavuitton.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Antoan

haah
tack för dina kommentarer.. och jag håller med dig här också.. men jag tror det handlar om en undermedveten darwinism.. starkast överlever, right?

sen är det ju också så att alla djur försvarar sig utav rädlsa..

2008-01-19 @ 16:43:48
grej: http://gobbert.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sjusovaren

Den bäst anpassade överlever.

Och face it: spindeln hade dödat dig som bara fan om förutsättningarna varit de omvända.

2008-01-19 @ 18:28:39
grej: http://sjusovaren.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: hanso

du fick mej att skratta men de va jävla smart också :D din blogg är härlig

2008-01-20 @ 18:55:54
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Maria

svar hanso: Tackar så mycket :D glad blir jag ^^

2008-01-20 @ 22:21:41
grej: http://mariahh.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0