Torterarens skugga

image344Jag har inte läst ut den ännu... men ni skall veta att jag sitter och har ångest över att jag bloggar istället för att glo sönder dess alldeles underbara sidor.

Torterarens Skugga är den första boken utav fyra i serien 'Den Nya Solens Bok'.
Och ack... jag vill inte att det ska ta slut.
Jag tror jag har förälskat mig i Severian, huvudrollen. (sorry Alex) Jag kan inte hjälpa det, snälla klandra mig inte. Författaren, Gene Wolfe, bemästrar verkligen konsten att skriva.

Bortsett från ångesten jag bär på så måste jag säga att det finns ännu ett ting som frustrerar mig något enormt... Nämnde jag möjligtvis att serien består utav fyra böcker?

Då är det ju också förstås skrivet någonstans, i det blå, att jag - Maria Hedman; aldrig skall få tag på hela samlingen. De jag förmått mig att hitta är del ett, tre och fyra.
Av någon anledning verkar det som familjen Hedman inte äger del två... och det extra sorgliga med detta, "pricken över i:t", är att det enda bolaget som säljer boken på svenska idag är en finländsk webshop.
Hoppas bilbioteket har ett exemplar...


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Annika

Min mamma tjatar på att jag ska läsa den där...

2008-02-04 @ 18:59:28
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Maria

Svar till Annika:
Det gör hon rätt i ;)

2008-02-04 @ 19:08:15
grej: http://mariahh.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0