Miljösnack goin' Monkey

Ganska viktigt det där miljösnacket måste jag säga...
Det är nog allt dags att ta sig i kragen och faktiskt inse att man inte kan leva som männsikan har tenderat att göra de senaste 100 åren. Ja, det är så det ser ut idag.

Och jag förstår inte att man inte sett detta tidigare. (!)
  Träden i sig har ju försökt tala om det för oss hur länge som helst, jag upptäckte dock inte mönstret förrän nu.

Vad är det då för mönster jag talar om?
- JO! Alla dessa träd, har liksom ordet träd; bara EN vokal i sitt namn!

se själva... Lönn, Rönn, Al, Alm, Asp, Ask, Bok, Björk, Ek, Pil, Hägg, Tall, Gran, En, Sälg, Lind - o.s.v.

image347Vad betyder detta?
Varför just En vokal? För att det nu, liksom förr i tiden - egentligen bara finns Ett rätt sätt att leva på.
  Kring detta finns mycket spekulationer, och jag tänker inte gå in på att jämföra satanister med muslimer och dylikt, jag tänker bara här i bloggen exponera min personliga slutsats, och den är ingen annan än att vi alla framöver bör leva som Anubisbabianen i Afrika.

Vaför just Anubisbabianen?
Anubisbabianen är ett lagom intelligent djur som inte bara är ludet, onödigt modigt och välorganiserat socialt - utan även en skicklig regnare!
  Nå må undra vad 'en skicklig regnare' är; och jag kan alldeles genast avsjöja att det är precis vad det låter som!
Hur de lyckas är dock ett mysterium blott, men en sak vet jag iallafall - och det är att träden, som är överkonsumerare av vatten; försökt säga oss detta hur länge som helst!
  Tänk att männsikan varit så trångsynt, tänk... tänk att vi egentligen haft det framför oss hela tiden.

Det finns ett ordspåk vi alla känner till,
och det lyder - Bättre sent än aldrig.


Det är dags, det är dags och tro mig, det är värt mödan!
  Människan kanske inte längre talar neander... men miljösnack kan vi!
Vi har lyssnat på träden tidigare - vi skall lyssna på träden nu.

Det var allt för mig denna gång, jag tackar och bugar.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sjusovaren

Jag ska ta till bruk en sliten, gammal klyscha:

Är du dum i huvudet, eller är du ett geni?

Och var får du alla dina idéer ifrån?

2008-02-12 @ 21:23:00
grej: http://sjusovaren.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anonym

Hahahah fan va skönt skrivet

2008-02-12 @ 21:25:40
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Eddie!

Bonsaiträd (Eller hur det nu stavas)
har ju mer än en vokal! ^^

2008-02-13 @ 18:47:38
grej: http://peddie.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0