Tidshantering

Har ni tänkt på att vartenda sekund som passerar;
aldrig kommer att fås tillbaka eller kunna återupplevas?

Klockan tickar.

Jag tror på slumpen. Det som avgör min framtid kan vara det allra minsta lilla ting.
Hade jag kanske aldrig ens brytt mig om att skriva detta inlägg så finns risken att min dag imorgon hade sett 100% annorlunda ut än vad den kommer göra nu; bara för att jag sitter och skriver detta. Förstår ni vad jag menar?

Livet är byggt på ens val och prioriteringar.
Ungdomar i Sverige föds jämfört med många andra länder med så otroligt bra förutsättningar. Otroligt bra. Och i princip kan en vanlig medelklass svensk bli eller utbilda sig till precis vad denne vill. Om man bara prioriterar...

Här kommer det där med passerande tid in i bilden igen.
Tiden som går kommer man aldrig kunna gå att få tillbaka. Varje sekund, minut, timme, dag eller vecka. Allt bara passerar förbi. Man lever ju bara en gång. Vad ska man då lägga sin tid på? Vad är viktigast?

Det är inte något man tänker på när man tillåter sig själv att vara lat och bara sitter där framför datorn vid msn och gör absolut ingenting. Är det värt det?
Är det verkligen värt det?

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: lisa

ååå ångest...

2008-04-03 @ 20:02:16
grej: http://lisaholmqvist.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jessi

Ja, det är hemskt. Tiden går för fort ibland.

2008-04-03 @ 20:02:35
grej: http://jessi91.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anonym

Det är så sant det du skriver

2008-04-03 @ 20:07:09
grej: http://facil.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Dennis

"Är det verkligen msn man vill slösa sitt liv på?"
Är det verkligen en blogg man vill slösa tid på?

Tror väl också på slumpen. Prioriteringar därimot är skit. Vissa är födda smarta och vissa är födda dumma. Att prioritera rätt hjälper väl lite men slumpen styr väl det också.

2008-04-03 @ 20:10:14
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Maria

Dennis min vietnamesiske vän, vad gäller min blogg så är det verkligen någonting jag funderar över. Är det någonting jag vill slösa tid utav mitt liv på? Likaså denna kommentar som du kanske inte ens återvänder för att läsa. Ska jag uttrycka mig kortfattat eller spendera klockans tickande?

Håller inte alls med dig angående prioriteringar.
Men du har rätt, alla är inte födda smarta. Å andra sidan så kan smarta människor även slukas av lathet - och i i dess besittning prioritera annat än vad de egentligen vill...

Hur många gånger har inte du läst manga istället för att plugga, bara för att du tror att du inte orkar?

2008-04-03 @ 20:22:54
grej: http://mariahh.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Åh nej.. ångest! haha!

2008-04-03 @ 22:01:04
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

Såå himla rätt! Jag tror oxå på slumpen:O nu känner man ju att man borde göra annat men xD haha!
ja men visst är de kul att blogga=D KRAM

2008-04-03 @ 22:42:34
grej: http://mangofisk.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: jennyun

DÄR! nu har jag bevis på att mitt liv är ganska värdelöst! och slag mellan benen på dennis, bara för att han har födddts massa smart och ser ner på alla andra.

2008-04-06 @ 11:49:01

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0