IQ #5443

På Ming Palace i Eskilstuna då servitören tar emot notan:

Bella: Behöver man bra betyg för att jobba här?
Kines: Nej. Men jag hade faktiskt MVG i matte när jag gick ut nian.
Bella: Jag har också MVG i matte.
Kines: Räknar du ut det här så slipper du betala... men räknar du fel så ger du mig ditt nr.
Bella: Ja, okej.
Kines: Hmm, hur var den nu igen... Jo jusstja! Räkna ut det här: 1X x 1X = ?

Fem minuter senare...

Bella: 1X x 1X = 2X
Kines: Det är fel.
Bella: Men vad är det då? För jag tänkte det kan ju inte vara X^2.
Kines: Nej, det är inget utav det. Svaret är 1X^2.

För första gången i mitt liv kände jag för att ligga ner på ett smutsigt restauranggolv i magsmärtor och andnöd. Sorgligt, men sant.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: LISA

hehe ;)
Hoppas du haft en underbar kväll! :)
godnatt!

2008-04-12 @ 00:42:02
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Malin

sov gott!

2008-04-12 @ 00:42:35
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Janni

Haha jag är semst på matte men jag fattar det där XD

2008-04-12 @ 01:00:11
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Pernilla

tragiskt :P hehe

2008-04-12 @ 01:05:59
grej: http://finaprillan,blogg,se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anonym

haha=D damn där såg vi att din matte var "OK";)väldigt drygt! ja hade nog inte heller fattat, dessutom inte med den pressenxD

Jag går media:) haha såg ja ut som en sån eller? Men vart går dU.. "engelska skolan"?:O :D

2008-04-12 @ 10:32:57
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

aa de va ju änna jag som skrev de då va haha xD glömde fylla i (A)

2008-04-12 @ 10:33:30
grej: http://mangofisk.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Mandiz

Ha en bra dag!
Din blogg är helmysig!

2008-04-12 @ 10:48:37
grej: http://mandizblogg.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: DARIJA

hehe tack så mycket :D.. och ja måste bara fråga om du fick hans nr;P?! va han snygg ;P?!

2008-04-12 @ 18:18:10
grej: http://DARI.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sjusovaren

Alltså underbart att båda lyckades sänka sig själva så totalt. De typ gick en tvekamp i vem som var dummast.

Fine att svaret var 1X^2, men X^2 är exakt samma sak.

2008-04-13 @ 00:51:15
grej: http://sjusovaren.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Alexander;)

haha hur kan hon har MVG i matte?

2008-04-13 @ 15:37:46
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: jennyun

blev tvungen att läsa sjusovarens kommentar för att
fatta (vilket betyder att mitt MvG i matte också kan
omprövas) hatar benämningen kines dock :( haha fick
han bellas nummer då? hur gammal var han egentligen?

2008-04-13 @ 20:19:41
grej: http://yun.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Isabella

HAHAHHAHAHH!
ja, jag&han är nog lika blåsta. tror jag iaf(?)
trist att han inte ringde bara;) han trodde ju att de va min pappas nummer:( haha

2008-04-14 @ 13:17:56
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Evelina

haha! 1x^2 är samma sak som x^2, så du var inte så dum som du trodde:) Ha en bra tisdag!

2008-04-29 @ 18:30:14
grej: http://www.evelinassida.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0