En dagsskildring

Goda kvällen!

Jag har alldeles nyligen anlänt till sommarstugan ute på landet. Jag är sjukt trött.
Min dag har bestått utav en del förflyttningar...

I morse mådde jag faktiskt ganska bra, så jag mötte Sarah och polacken och gick till skolan.
Där var jag med på morgondagens franskalektion tills det var tid att bege sig mot vårdcentralen. I fall att jag precis skrämt slag på mina läsare, så kan jag meddela med detsamma att jag inte var där av någon allvarligare anledning. Ni kan vara lugna.

En halvtimma senare befann jag mig än en gång i skolan. Jag åt lunch, deltog i svenskalektionen och begav mig hemåt för att på detta ställe möta upp min pojkvän. Han är söt.
  Han följde min jakt efter metanol (träsprit) som jag behöver då ska framställa biodiesel till mitt Science Fair project. Sammantaget blev det ca 10 telefonsamtal, en bilresa på två mil... ptja. Tack för besväret pappa! Förhoppningsvis har jag metanol i mina händer i slutet på morgondagen!

Klockan 18.05 klev jag in innanför dörrarna på Ming Palace, en asiatisk restaurang belägen i Eskilstuna centrum, för den som inte vet, och bryr sig. Jag och sex tjejer till mat-firade Sarah som fyllde år här om dagen. Trevligt, trevligt. Skoj, skoj. Maten gjorde mig dock inte överförtjust. Jag fattar inte vad som är så himla "super" med Ming, Spicy Hot har tio gånger bättre mat, dessutom är friterad banan mycket godare hos Royal Kitchen. 140 spänn också, ett rån. Men trevligt var det i alla fall, som sagt!

Bild på dagens klädsel och min nysydda kjol får ni se imorgon! Kom ju hem så sent, och mitt kamerasubstitute, a.k.a videokameran; har ingen blixt! Så jag fotograferar i dagsljuset då dagen på nytt grynt istället.


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anonym

metanol? menar du etanol kanske?

2008-04-12 @ 00:14:03
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Kim Ekholm

sv* Joo alla två hade fel. Rätt svar finns uppe nu:D

2008-04-12 @ 00:30:05
grej: http://kimza.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0