Jag dissar

För ett år sen skrev jag ett julrim, jag publicerade det här på bloggen.

Idag fick jag för mig att jag ville skicka in min cynism till diverse tidningar som insändare. Jag gjorde det också, alldeles nyss. Det ska bli kul att se om någon känner sig manad till att publicera den.

Julandan. Det är inget fel på den bortsett från allt som är dåligt. Jag kommer på en positiv sak med världens kanske mest slösaktiga påfund; arbete omsätts. Folk jobbar, det gillar jag, dock begriper jag inte hysterin.

Vad är det för skillnad egentligen på idag från vilken annan dag som helst? Dygnet är fortfarande 24 timmar långt, nordpolen ligger på samma breddgrad som igår och månen är precis lika ostig och fin.

Jasså Jesus föddes idag, fast för 2009 år sedan. Jaha! Ja men då ska äta vi tills vi spricker, utbyta badskum och doftljus, tända lite lampor (vi drar ändå redan en massa extraström när det är kallt ute) och kapa träd för alla glittriga girlangers skull.

Fyller jesus år? Då passar vi på att träffa släkt och vänner. Det är lite påfrestande men en gång om året kan man väl sitta ner och låtsas lite. Man kan tycka om alla lite extra och önska människor goda liv, en gång om året.

Bli inte ledsna på mig för att jag inte förstår mig på slöseri. Om jul ger upphov till att människor är lyckliga åtminstone för stunden, om annars inte alltid, så har i alla fall något gått rätt till. Det finns intet ont som inte för någonting gott med sig.

Grattis alla, på jesu-födelse!

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Jag håller med dig helt. Det är i konsumtionens anda som vi gör som vi gör. Jag ska nog sluta med jul nästa år.. Då bor jag inte hemma längre.

2009-12-24 @ 18:00:45
grej: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Von Jasmine

Marinen du får fira min födelsedag desto mer istället!

2009-12-27 @ 13:57:50
grej: http://jasminelarsson.blogspot.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Gud

HAHAHA!! nämen Afa-Olle igen! eller?



Det var fan det bästa jag hört 2010 än så länge.



Man ska kanske börja med att - i asketisk anda - sitta i ett mörkt rum runt ett (jag understryker ett!) släckt hemmagjort ljus, på Lenins födelsedag?



Du andas fan i konsumptionens anda, inte att det är kul men det är inget du kan förändra utan möjligtvis Goldberg elr Bernstein.



eller skojade du..?

2010-01-05 @ 01:16:03
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Gud för fan

HAHAHA, nemän Afa-Olle igen!



Man ska kanske börja med att - i asketisk anda - sitta runt ett (jag understryker ett) släckt hemmagjort ljus på Lenins födelsedag?



Du andas fan i konsumtionens anda; inte att det är bra men det är inget du kan förändra utan möjligtvis goldberg eller bernstein



eller skojade du?

2010-01-05 @ 01:22:56

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0