Ogiltig över sommaren

FÖRRESTEN ringde jag sjukhuset här om dagen för att höra hur de planerar och så sa de att "aaa det står här 'opereras så snart som möjligt efter vecka 23' så då skrev jag upp dig på vecka 24".

För fem år sedan slet jag av främre korsband i vänster knä och tanken är alltså att detta skall rekonstrueras. Kul - om allt går som det ska; inte kul - om något annat vore aktuellt, men annars heller inte så roligt att gå på kryckor halva sommaren. Jag antar att min tillfälliga ogiltighet får bli kompenserad av en extravagant rörlighet som jag planerar skall prägla mitt liv om ett år och framåt.

Vecka 24 är alltså första veckan efter studenten. Jag vill minnas att jag har tid hos även tandregleraren då och det skulle inte förvåna mig om jag måste genomgå en operation även där. Helt allvarligt, tandköttet har krupit upp på baksidan av tänderna så vi måste skära bort ett par millimerer för att jag ska få plats med en metalltråd som bevarar mina tandrader efter att jag tagit bort rälsen.

Man kan lista ut att jag kommer likna ett dregglande drogdrägg. Dels hög på morfin, dels hjälplöst lam i munnen. Jag ger löfte om att den som ämnar fotografera mig under denna tid riskerar att få en krycka - vid otur, i ögat.



För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0