Dröm

 

Jag drömde mycket intresasnt för ca. en månad sedan då jag fick gå in i framtidens rum; ett ganska litet och klenbelyst utrymme som anpassar sig efter åskådarens ögon. Den som vistas i rummet får se sin egen framtid i form av de dokument som man erhåller under en livstid...

 

Dvs. betyg, avhandlingar, parkeringsböter - så sökte jag och det låg papper utströdda över bord och väggar och det mesta var nedkladdat med bläckpenna.

 

Jag letade otåligt efter mina examresultat och tillslut hittade jag dem. Slutpoängen stod inte utskriven någonstans så jag fick undersöka betygen i individuella ämnen. Pappret var dimmigt men jag såg en 5, sedan 5 i kemi, 2 I MATTE, 6 i biologi, en 4 i något... och min reaktion var - NEEEJ SÅ JAG KOM ALDRIG IN PÅ MANCHESTER!!!

 

Precis så. Det var en tankeväckande dröm.

 

Men vem spår framtiden. Jag vet inte om jag kommer in på Manchester, eller om jag alls kommer in på något universitet som jag sökt till; det är inte heller säkert att jag börjar studera även om jag blir godtagen. Jag vet inte hur det går  med resten av mina prov, eller vad jag gör om ett år.

 

Men det är sant att det besvärar mig inte, väldigt lite i sådant fall. Det känns inte som det kan gå så mycket fel hur jag än väljer att göra. Får man säga så utan att dra till sig otur? I längden, kan det inte bara bli rätt? Det känns så.

 

Och en 2 i matte kan framtidsrummet glömma, haha.



För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0