The stuff

Men Maria VAD HÄNDE VARFÖR SKA DU BLI JURIST!?!?!???

Saken är den att det passar mig. Liksom så mycket annat. Inget val är självklart för mig, för jag hade troligen trivts och gjort bra ifrån mig i det mesta.

Egentligen vill jag bara vara ifred. Jag vill älska någon och träffa människor som betyder något för mig. Jag vill ägna mig åt livskvalitet och att vara snygg och ifred.

Fast det är inte sant. Jag vill förbättra, hjälpa, utveckla. Jag vill förändra mycket. Så har jag tänkt, och jag tänker ganska mycket, och min slutsats har blivit att jag ska initiera min uppgift med en juristutbildning. Och jag ska skriva min roman. Om det så tar mig 20 år att förmedla mina små budkap så ska jag skriva den.

När allt kommer omkring så är hela världen en enda psykologi. En del löser ut programkoden och använder till sin fördel, och varför skulle man inte? Men ser man närmre så handlar det bara om spelningar mellan neuroner och organismer, och då är det inte längre en psykologi utan kemiska interferensmönster.

Det finns ingen mening. Allt är slaveri i ett arbetsläger under regim av en okänd elit (som för den delen troligen är en bunt deprimerade psykopater) och världen är ett luftslott, men än sen då? Ingenting. Behandla det som du vill. Ändå finns vi och vi lever och andas och så dör vi. Vissa mår bra och andra mår dåligt och vad jag gör idag är ingen som bryr sig om, om tusen år.

Fast det är inte heller sant?

Jag kan inte hålla med mindre, med er, som inte räds döden. Jag fruktar inexistens, och jag gör det bra mycket också - för jag är inte klar än!!!!


För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0