Glädjedränkare!

Hög hastighet och också trottoarkanten är hög. Väskan, överpreparerad med skolböcker, faller ur min pakethållares nåd.

Jag vänder mig om och skådar tio meter bort en fasans olycksplats. Innanmäte har konverterats till utanmäte, ett läppglans rullar iväg och Fröding - Fröding, med alla de sina samlade diktverk - har hamnat att ligga och bubbla i en vattenpöl.

Men det finns godhet i världen ty en tjej jag ibland hälsar på är precis att passera och så andas jag ut men hon vrider på huvudet och ser ut över slagfältet och rycker lite på höger axel för att justera den svarta rem som där ligger och hon sneglar på Fröding och hon passerar. Förbi.

Det bubblar vidare. Min största fiende hade kunnat tappa sin haka i en vattenpöl och jag hade hjälpt honom. ...

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: alice

hur har du fått din blogg att se så cool ut?

2009-11-20 @ 22:03:56
grej: http://nowember.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

OUCH! Trottoarkanter är ONDA!

2009-11-22 @ 22:54:29
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anna

Hahahh, hoppas du inte gjorde dig illa!! Vilken bitch! Läppglanset oroar mig inte så mycket men Fröding däremot..snälla säg att han klarde sig undan värre skador!!

2009-11-26 @ 22:50:23
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Ny, engelsk blogg! Internationalitet ftw!

2009-12-01 @ 10:25:31
grej: http://finskapinnen.blogsome.com

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0