Relativ engångsföreteelse

Med tanke på att jag inte lägger upp en frågelista ens en gång per år här i bloggen, så kanske det inte gör allt för stor skada att genomföra en uppläggning av sådant slag en snöig söndag som denna.

Här är reglerna:
  - Respond and rework. Answer the questions on your blog, replace one question you dislike with a question of your own invention; add a question of your own.
  - Tag eight other un-tagged people.

Nuvarande besatthet?

Avokado!

Vad har du på dig nu?

En vinröd, långärmad bomullströja, en skitcool väst och mörkblå jeans.

Vad såg du senast på TV?
Av någon anledning såg jag ett naturprogram som handlade om renar i Alperna...

Tar du tupplurar?
Jag gör faktiskt mitt innersta för att undvika sådana. Ibland.

Vem kramade du sist?
Johannes.

Vilka är de finaste orden du vet?
Klyshigt, men "Я тебя люблю".

Vad är det värsta du vet?

När jag kommer hem från simträningen och folk väntar sig att jag ska laga mat. Då blir det inte roligt minsann. Haha.

Vad var det sista du köpte?
En chokladmunk.

Vad lyssnar du på just nu?

Jag har visst börjat lyssna på Coldplay.

Favoritväder?
Klar himmel, detta alla årstider och alla gånger!

Övergripande känslor just nu?
Dov förvirran, smått ångestframkallande förtjusning över ovannämnd person och tillbakahållen optimism.

Vilka är dina bästa redskap?
Jag är en lycklig människa och delar med mig av det.

Säg något till den person som taggade dig.
- Du verkar vara en sympatisk pojke, Olof.

Favoritresemål?
Jag har bara varit i Moskva... typ.

Nämn några saker du inte kan vara utan?
Kärlek från närstående och mat.

Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Någon annans händer. Om det är för mycket begärt så skulle jag dock absolut nöja mig med en avokado.

Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Intressant fråga, och svår. Jag kan nog inte svara på den. Jag har inte fått några anmärkningsvärda vibbar om att jag skulle ha likheter med någon känd man.

Om du kunde åka vartsomhelst i världen i en timme, vart skulle du åka?
Med en garanti på att jag tillbaka hem får återvända i detsamma fysiska skick som jag befann mig i när jag gav mig av, så skulle jag vilja besöka Nordkorea.

Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Antingen en god vän eller en potentiell sådan.

Favoritlukt?
Båvens sommarbris!

Om du hade en tidsmaskin, vilket årtionde skulle du besöka då?

Jag hade nog velat besöka "Jura", vilket skulle bli runt 1,6x10^8-talet f.kr.

Om du fick välja ett språk att kunna bara sådär, vilket skulle du välja?
Mandarin vore angenämt att kunna!

Jag utmanar:
Eddie, Sarah, Jakob, Ann-Marie, Tres, och den som att bli utmanad önskar!

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Då är man utmanad då! Och coldplay ftw!

2009-03-22 @ 18:32:19
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Det där ska vara sympatisk man, Maria! Man!

2009-03-22 @ 19:31:10
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

"Jag gör faktiskt mitt innersta för att undvika sådana. Ibland."

haha, samma här ;P :P

2009-03-22 @ 20:48:20
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: mandi

Jag tycker inte om dig just nu!

Sånt här gör man ju på bilddagboken -.-

2009-03-22 @ 22:36:51
grej: http://bringmeperfection.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Trees

haha:D om renar i Alperna.. ibland undrar man alltså:S

underbart! jag gillar your things! och jag ska definitivt göra denna lista när jag behagar :)



ps. jag vill vara din potentiella sådan!

2009-03-24 @ 22:39:22
grej: http://mangofisk.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0