... och på toppen av allt

Vad glad jag var igår. Jag hade haft en tjusig helg, just läst ut en bra bok, solen sken och på toppen av allt så låg det framför mig en hel veckas lov. Vad glad jag var,
- tills stunden kom då jag fick för mig att studera mitt hår.

Jag har alltid tyckt om det. Håret alltså. Fin nyans, trevlig lyster och sådant där.

Det var i mitt euforiskt fåniga tillstånd av självgillande som jag ofrivilligt lade märke till ett specifikt hårstrå... "Det var då ett egendomligt hårstrå minsann", tänkte jag. "Sannerligen skiljer sig dess pigment från samtliga övriga". Jag skall säga er, att inte bara var pigmentet annorlunda; det ens existerade inte. Förvrängt likt Drottning Sylvia på framsidan av en tanttidning, en ostmacka i mikrovågsugnen eller en socialdemokrat i dagsljuset. Hårstrået var grått!

Mitt synfält skymdes plötsligt av kyrkogården ute på landet som har stående en plåtskylt, vars text så finurligt språkar: "En gång var vi som ni, en dag blir ni som vi". Den är vis och jag föraktar den av hela min mjälte. Till tippen med den fördömda oxideringsprocessen som ständigt ska vara igång och ta livet av mig.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Sarah

haha welcome to IB! du e int den enda som har hittat vita hårstrån.. BORT MED DEM OCH LÅT NYA FÄRGGLADA VÄXA FRAM ISTÄLLET!

2009-02-16 @ 17:11:07
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Ia

Haha, men åh Sarah, de kommer aldrig åter! Imagine IBs studentbuss... "white and bright".

2009-02-16 @ 17:16:52
grej: http://mariahh.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: ··•♦ Monixx ♦•··

Hahahaha, hemska tanke. Gråa håår! Bort med dem bara.

Jag har själv experiemnterat och slutat färga mitt hår för fösta gången på säkert 10 år. Minst!

Bara för att se om jag kan se något hår med skum kulör, men än har jag intet hittat.

Puh, såp kan jag snart skynda mig till das affär och köpa hårfärg igen.

Nu vet jag. haha

;-)

Ha en bra dag!

2009-02-16 @ 18:01:49
grej: http://monixx.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: annis

sv: varför? :P

2009-02-16 @ 18:11:10
grej: http://lestyle.devote.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Mitt hår har lite rått redan... jag kommer se ut om 40 redan vid 27 :O

2009-02-16 @ 19:39:21
grej: http://finskapinnen.blogspot.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Haha, jag lär väl vara död innan mitt hår har grånat! Och jag är faktiskt väldigt snygg idag, faktiskt helt awesomeligt snygg!

2009-02-16 @ 23:34:38
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Trees

hahaa!

men eeh, Testa olivolja, har hört att det hjälper!!! (dock inte av egna erfarenheter) hah

2009-02-18 @ 16:53:05
grej: http://mangofisk.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0