Hot when I'm not

        
De droppade mitt blod på en sticka och kvarten senare ansåg den att jag var infekterad. Så skulle han flina så fånigt åt saken, läkaren. Med detta blev konstaterat att jag har körtelfeber, vilket även kallas för 'kyssjukan'. Nu kan man nästan misstänka att jag har pussat någon. Märkligt alltsammans.

Jag föll i skratt på vägen hem men det var tydligt på min far att jag om nöjet var ensam.

Det sjuka och fina (med det sjuka hos mig) är att jag knappt har några symptom. Inte ens feber har jag, alltså har jag egentligen bara körtel.

Skolan börjar imorgon och det finns inte en chans att jag stannar hemma så länge mitt tillstånd består. Jag ska maila mina klasskamrater och varna dem, så de vet att lite avstånd inte skadar. Jag ska skriva att de inte behöver slicka mig i örat. Ja, precis så ska jag skriva. För jag har körtel.

        

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Men.. Då kan du ju inte bli slickad i örat.. Stackare =(

krya på dig!

2009-08-19 @ 18:30:30
grej: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Men.. Då kan du ju inte bli slickad i örat.. Stackare =(

krya på dig!

2009-08-19 @ 18:31:15
grej: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Guttaperka

Är det till och med farligt att slicka dig i örat?! Jag hade då aldrig i min enfald trott att så hemska följder skulle skåda dagens ljus av litet värme i någon körtel. :O



Har du kysst någon?! Ack, jag som trodde fullt och fast på din oskuld, du orena, smittade varelse!

2009-08-20 @ 15:05:32
grej: http://guttaperka.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Daniel

Yök du har säkert tyfos!!!

2009-08-21 @ 10:39:09
grej: http://danielfagerholm.webblogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0