Visst kan man göra två saker samtidigt


Jag tänker mycket, och kanske är det för mycket.
  Fast, egentligen vill jag inte se det så. Och jag tror nog faktiskt att det bara handlar om att jag lägger för mycket energi på att tänka vid fel tillfälle.

Som nu i natt, till exempel.
  Det gick för mig mot slutet av processen "att klä av sig inför duschen", och jag kom till tillfället då det var dags att slänga underkläderna i smutstvättkorgen.
  Jag funderar litet grand över det här med att det kvinnliga könet skulle vara bättre på att göra två saker samtidigt... nåväl för det. Jag har inget konkret bevis, men frågan är bara om denna egenskap speglar det kvinnan i fråga verkligen var ute efter att utföra.

 
Lite knepig mening kanhända, men vad jag alltså menar är att denna "sekondära sak" som man så väl påstås kunna göra utöver den primära, kanske inte resulterar som ursprungligen planerat.
  För att komma till saken lite bättre, så kan jag göra tillkänna att det nu är på detta vis, att det här hemma hos mig - befinner sig en korg av ovannämnt slag jämsides med toaletten inne på vårt badrum.

  Sen kan nu ju föreställa er mig där då, långsamt lyftandes min hand och... Förmår inte att erinra mig om just nu vad det skulle varit som jag tänkt på, men vad det än var så tog det upp för mycket utav min hjärnkapacitet. Jag lade faktiskt aldrig märke till själva handlingen, ty det enda som fick mig reagera var den plötsliga synen av ett par vita spetstrosor ligga och flyta lite obekvämt i toalettvattnet. Fina trosor det där.

Jag växlade vid den tidpunkten till att tänka på någonting annat. Något i stil med, "Å nej, liksom. Det var lite äckligt." - För det var ju nästan till och med lite äckligt.
  Och visst kan man göra två saker samtidigt.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: amelie

"Hon som skriver sjukt bra"!

2008-09-28 @ 08:03:40
grej: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Som amelie säger så skriver du otroligt bra!!!!

2008-09-28 @ 12:00:59
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Lasse

Detta visar ju bara att du inte ens klarar av att göra en sak åt gången.



Att tänka samtidigt som man utför en handling räknas nämligen inte som att göra två saker samtidigt. Då skulle ju vi män aldrig få något gjort eftersom vi bara tänker på sex hela tiden...

2008-09-29 @ 16:49:41

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0