Stereotyperna knäckte min nöt


Fransmän besökte vår skola idag
, och alla som på skolan läser franska skulle ju då förstås träffa och samtala med dessa fransmän.
  Jag frågade dem vad de tänker på när de hör ordet "Sverige". De svarade "älgar, kyla, mycket älgar" och "fisk". Lika lite som jag var förvånad över deras ord, var jag tillfredsställd. Jag menar, de kunde ju vara lite barmhärtiga mot stackars utfrysta Sverige, och åtminsonde säga något i stil med "korv med bröd, Basshunter eller Leningrad". Liksom, hallå??

Enad med mitt missnöje, kontrade jag med att förklara att det första jag tänker på när jag hör ordet "Frankrike" är - mustascher, håriga barn och Quasimodo.

Men de totalknäckte mig, och tog det som ett skämt.


Denna bild är utlagd för min kära vän Eddies skull.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Sv: Hahaha ja! xD Så går det, när jag är förälskade över öronen. Den ska ju handla om vad jag tänker på och just nu tänker jag inte på mycket annat.

2008-10-16 @ 11:19:44
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Men shit var det inte svårt att prata med dem? :P

2008-10-16 @ 17:37:26
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: lord of the flies

haha maria vad är det här för blogg

2008-10-16 @ 18:33:45
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Amanda

Wiiie!



You made are my erik<3

2008-10-17 @ 17:57:08
grej: http://peddie.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0