Sov inte bort din morgon

Här om dagen slog jag in på en miniräknare hur lång tid man har kvar att leva, förutsatt att man är 16 idag och kommer bli 90 år gammal.

Drygt 2,3 miljarder sekunder.

Tänk att för varje förbigången sekund, så minskar det talet med en enhet.
Att för varje sekund så återstår färre, till att göra något av det enda liv man har.

Alla har bär vi på handleden vår egen klocka,
och den går inte att varken stanna eller ställa om.
Ta vara på det du givits och sov inte bort din morgon.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Men sömn med den man älskar då? Är inte det att ta vara på tiden?

2008-11-16 @ 13:02:25
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

haha, har jag sagt att din blogg och jag klickar väldigt bra? ;) dvs din bloggs humor och jag! Heartbeat

2008-11-16 @ 22:29:57
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: MrLindgren

Förlåt att det tagit sådan tid för mig att svara, men nu kommer ett svar.



Jag förstår hur du menar, allting är ju relativt och vissa saker blir mer accepterat beroende på vilken miljö man är i, så långt håller jag med dig. Men jag tror fortfarande det inte finns ett normalt, även om vi menar att det kan finnas olika normaler i olika sällskap.



Det finns alldeles för många saker som varje människa kan ha olika uppfattningar om för att nåt ska få en majoritet som då kan kallas normalt.



Jag tror att vi alla är unika och ska skita i vad andra tycker och bara vara oss själva istället. Man behöver inte bry sig om man är normal, unik eller annorlunda utan enbart om att jag är jag och kan stå för det.

2008-11-17 @ 08:39:46
grej: http://mrlindgren.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: MrLindgren

Individen är såklart viktig, vi alla är ju individer och bör iaf tänka lite på oss själva. Men jag tycker inte att man behöver fokusera på indivden, för om alla bara skulle tänka på sig själv och några till skulle mycket lösa sig.



Individualism som ideologi tycker jag är hemskt då det behövs ett samhälle där vi tänker på varandra annars slutar det i anarkism, vilket är ungefär samma sak som individualism för mig.

2008-11-17 @ 17:29:41
grej: http://mrlindgren.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: annis

sv: hihi, du låter så smart! nämen, det verkar ju sant det du skriver. har dock bara läst tre kapitel för tillfället men enligt mig är den ganska förutsägbar .. well, får väl se vad som händer ;)



Tack för rösten btw! =)

2008-11-17 @ 17:59:14
grej: http://lestyle.devote.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

men det är ju så skööönt :P

2008-11-18 @ 16:23:41

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0