Dessa kyrkor...

En söndag råkar ju ha en viss tendens att bli segaste dagen på veckan ibland.
  Det är då man sätter sig vid skrivbordet, drar en suck och gör klart majoriteten utav skolarbetet. Det är då man tar kraften till sig och städar. Eller så gör man ingenting. Ja, inget helt enkelt.

Hade jag varit ute på landet nu så hade jag helt klart legat i solen nästintill naken hela dagen och inte uträttat det minsta. Kan hända att jag hade läst ut min bok, men vad hade det gjort för nytta?

Fast bland det segaste med söndagar är ju ändå alla ringande kyrkklockor som förstör ens final-kommaikappsömnunderskotts-sömn, som man såväl behöver inför veckan som kommer.
   Man blir väckt, gör en sur min, somnar om... blir väckt, vrider på sig, somar om... osv.
  Att alla kyrkklockor ringer samtidigt är tur dock, jag tackar för det. I annat fall skulle det låta kyrka om vårt land dygnet runt, om varje sån där skulle ringa för sig själv det vill säga. För visste ni att Sverige är världens kyrktätaste land? Ändå är det knappt någon som besöker dessa i vårt sekulariserade samhälle...

Nu ringer det igen, 12.27.

För den som undrar hur det gick på välgörenhetskonserten igår, så kan jag säga att det nog inte gick som bäst.
  Mycket problem med ljud och så, vi fick inte igång allt förrän klockan tolv och föreställningen skulle ju börja 13. Många framträdande fick stå och vänta hela minuter på scenen för att musiken inte gick igång, medans numret där jag var med fick musiken startad för tidigt innan ens alla mikrofoner var uppskruvade.
  Men när allt kommer till kritan så fick vi en en hel del pengar, och sammantaget tycker jag det var en hyfsat lyckad konsert.

Måste avsluta med att säga att jag är grymt imponerad av grabbarna i bandet Euphoric, jag måste till och med länka till deras myspace känner jag och fetmarkera detta stycke.

PS.
Förlåt för ett tråkigt inlägg. DS.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jessi

jag gillar verkligen din header :)

2008-05-04 @ 12:45:06
grej: http://jessi91.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: missbumblebee

Hejhej! Hoppas att du får en fin dag :)

2008-05-04 @ 13:02:04
grej: http://missbumblebee.blogg.se
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

haha hååålla med dig! Inlägget talar för sig själv xD

2008-05-04 @ 16:55:48
grej: http://mangofisk.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0