Nakenhet är inte att vara utan kläder



Inte allt begriper jag mig på. Exempelvis inte människor som...
Sådana som han. Nej, i synnerhet inte sådana.

Det är som om de varndrar omkring på skridskor hela dagarna.
Vingligt minsann med järnskenor under hälarna.
Ja ty vingliga är dem, dessa människor,
och aldrig bekväma i sina skodon. Nej aldrig på riktigt.

Ändå låtsas de, gång på gång drar de åt snörningen och låtsas.
Ibland tror jag de glömmer, vad som är och vad som borde vara.

Jag begriper inte. Nej, inte detta.

Sedan kommer dagen då de inser att den stadigaste foten är bar,
och att deras balans endast skrider dem över fält av kattguld.

Länge har de gråtit, även om inte tårar.
De ångrar, och vi förlåter. Ja, vi förlåter.

Det är inom mitt synhåll, jag ser det.
Men tavlan har inga färger.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Är det en slags dikt? den var bra i alla fall

2008-12-18 @ 19:19:41
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: TRÄD i plural

men ooh the killers! det är ju väldigt passande, dom är bra:) The Kooks är ju oxå hilarious bra, don't yu fink? och sen a little bit of hardrock, men de går vi inte in på här va! too skriky.



Oj det där med mjölktanden var ändå lite konstigt.. ja trodde alla hade anlag för nya tänder, men så var inte fallet then;) eller, det kanske är det nu vi ska gråta!? hoppas du lyckas bra här i livet ändå.



2008-12-18 @ 19:33:38
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: treS

angående den där transvestiten så menade jag att han/hon(?) var i stan! ^^ Har du skådat någon sådan i eskilstuna under dina.. (det är nu jag borde veta) 16 åriga liv? fast du kanske inte har bott där all life, vad vet jag ;)

2008-12-18 @ 19:36:29
grej: http://mangofisk.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Karolin

Vackrast av vackrast :-). Härlgit att du har det bra fina du och jag mår bra här med, julhandel står på schemat. Får du en bra helg?? KRAMA

2008-12-19 @ 10:39:38
grej: http://bubblaren.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0