Happy Birthday

image295- Till min lille broder Anton, som fyller 12 år idag!

Bakfreak som han är, så står han förstås och bakar sin egen tårta.
När jag nu säger bakfreak, så menar jag verkligen bakfreak...

Det var i sommras som allt tog sin början.
  Anton Hedman fick inte ta med sig datorn ut till sommarstugan
ute på landet. Han blev av med sitt databeroende... men drabbades
istället för någonting annat; Bakningsbegär.

De senaste sex månaderna har Hedmanfamiljens liv varit som
aldrig förr... Frysen proppad smockfull med hembakat bröd, muffins,
bullar och getguden vet vad. Det var knappt så Maria fick plats med lite glass.

Incidenter? Många (!)
Om man skulle ta och räkna olyckor för att sedan ta fram ett
genomsnitt på dessa, så skulle man komma fram till att bakverken
åker i golvet vid ungefär var tredje bakningstillfälle.
Bakverk i golvet is the most common factor.

image294Probability of bakverk åka i golvet: 36%
Probability of bakverk gå sönder in pieces: 22,5%
Probability of bakverk get infekterat: 20%
Probability of bakverk get bränt: 12%
Probability of bakverk going utan problem: 9%
Probability of bakverk exploderar: 0,5%

Probability of bakverk taste mumsigt: 77%
Probability of bakverk taste inget: 15%
Probability of bakverk taste illa: 8%

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: sarah

INFEKTERAT??? vad menar du med det??? 20% chans att det händer?!?!?! vågar du verkligen chansa och äta det han bakar?? heheh

2007-12-28 @ 22:05:04
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: :]

Grattis till brorsan!

2007-12-29 @ 14:36:08
grej: http://lillefots.blogg.se

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0