Can You Keep Every Letter?

Jag har alltid haft en speciell relation till min cykel, vi är ett slags sadisktiskt par. Är det inte jag som ruinerar pedalverkets framhjul så är det hjulet självt som ruinerar mig. Det skulle inte förvåna mig om cykeln i ren praktik kör över mig en dag.

För närvarande har vi tagit en paus, cykeln och jag, men ska jag vara ärlig så känns det inte riktigt bra. Förhållanden är minsann ingen lätt sak.

Jag tror inte jag klarar mer avhållssamhet, det är inte bra för någon av oss. Jag har låtit den stå och frysa med glappande bakhjulsventil i över en månad, under vilken jag dessutom varit i otid till minst 7,8/10 morgonlektioner. Jag tror att dagen är imorgon, verktyget är inom räckhåll, jag skall reparera vad som länge varit trasigt.

En del av mig planerade att här lägga ut en bild på denna omnämnda cykel för illustrationens sak, föga användbart material var funnet å detta ändamål.

(Före / efter, höst 2007)

 

Lycklig gör det mig att ovanstående endast i värdelös mening kan tolkas metaforiskt. Ett verkligt tema är osynligt för alla de kikare.

Varje måndagsnatt tänker jag "Spoila nu inte din sovmorgon, Maria. Lägg dig i tid, var en vinnare.", ändå slutar det med att jag sitter här. Fast det gör väl inte för mycket, antar jag. Vi hörs så sällan ändå. Allt konkret är så svårfunnet just nu, jag svävar kring hybrider lika mycket som bland moln.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Henrik

Reparationen av sadeln ser mycket lyckad ut. Ni verkar ha en mycket speciell relation cykeln och ni, något mycket fint.

2009-10-06 @ 08:53:52
grej: http://ola-lawless.net
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Jakob

Jag löste det hemliga medelandet, mycket bra gjort!



Kommer till st. eskil imorgon, btw!

2009-10-06 @ 08:54:11
grej: http://finskapinnen.blogsome.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Guttaperka

Jaha, och meningen med detta är ...? Ni s.k. moderater - så hopplösa!

2009-10-11 @ 20:10:45
grej: http://guttaperka.wordpress.com

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0