Vi ser, vi hör, vi dör

Trots så mycket, så säger man generellt att människan har fem sinnen.
    Smak, syn, lukt... ni vet.

Bara för att man kan urskilja ljus från mörker,
så betyder det inte att man ser skillnad på röda och gröna äpplen.

Bara för att man känner en fågelunges nätta fjäderdun kittla handflatan,
så innebär detta inte att man också uppfattar den fragila kroppens temperatur.

Det måste inte vara så, menar jag. Det är så mycket vi tar för givet.
Kan man sörja sådant man inte känner till?

Jag undrar;
- Hur upplevs mot huden vind, som med sig bär varken värme eller kyla?


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

Med risk för att blåsa (haha) hål på ditt resonemang så är inte vind kall eller varm utan vi upplever den kall eller varm eftersom att när det blåser blåser vinden bort ett skyddande lager på huden som leder till att vi fryser eller blir varma beroende på lufttemperaturen.

2009-02-01 @ 02:29:27
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: k. poggats

läs min blogg, du kanske gillar den eftersom vi båda är på 10-topplistan på skumma saker!

2009-02-02 @ 12:30:03
grej: http://kattipoggats.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Karolin

Jag tror att allt löser sig med kärlek, eller jag är sån romatisk person att jag inte tror något annat! Lös livets frågor med kärlek, haha! Puss o kram hoppas du har det bra maria h

2009-02-02 @ 15:42:27
grej: http://bubblaren.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0