IQ #1120

På Södermanlands järnvägar, tåg mot Stockholm. Ett ungt par har en "seriös" diskussion gällande alkohol:

Tjej: Min far är nykterist, han säger att alla som dricker är alkoholister och idioter.
Kille: Din far är helt jävla pantad.
Tjej: Vi har alkoholism i släkten så han är rädd att jag ska fastna, han vill att jag också ska vara nykterist.
Kille: Man kan vara halvnykterist och alkoholist iallafall.
Tjej: Vad snackar du om!?
Kille: Det beror på vad man dricker för alkohol, och var man handlar den. Jag menar, det är liksom skillnad på en Absolut från Systemet och Blossa-glögg från ICA.
Tjej: Ja, men det handlar om att jag helt enkelt inte får dricka!
Kille: Du ska säga till din farsa att det är ditt liv, han har inte med det att göra. Du är den du är och han måste acceptera det. Du accepterar väl mig trots att jag dricker?
Tjej: Ja?
Kille: Man ska acceptera folk för vad de är!
Tjej: Ja...
Kille: Vare sig religion eller alkoholism! Din farsa är rasist!!

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Muffinsmartin

Jag behövde semester o koppla av så hoppade faktiskt priden den här gången :P

2009-08-03 @ 21:04:23
grej: http://muffinsmartin.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

HAHAHA seriöst jag hade dött om jag satt på tåget hahahahha :P :P

2009-08-03 @ 21:42:02
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Muffinsmartin

Kan tänka mig att det var nice! Tack så hemskt mycket! Vi ses väl nästa muf-tillställning? ;)

2009-08-03 @ 22:06:58
grej: http://muffinsmartin.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: K.

"Man kan vara halvnykterist och alkoholist iallafall"

fett skön snubbe! haha!

2009-08-04 @ 23:07:54
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

tackar! hur mår den enda moderaten jag respekterar?

2009-08-05 @ 19:10:39
grej: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Guttaperka

Håller med killen: alla hatar vi väl dessa rasister! Helt otroligt att vissa inte kan acceptera folk, och deras vänner bland alkoholen, som de är...



Blir bara så trött på sådana där falska fadersfigurer! :@

2009-08-20 @ 15:11:10
grej: http://guttaperka.wordpress.com
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Anna

AAAAHHAHAHAHA!!! Och så var det det där med att acceptera folk som de är...

2009-11-26 @ 22:59:13

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0