Oh, how ironic

Bara för att jag var ute sista dagen, med att skriva respektive lämna in en novellanalys - så skulle jag förstås straffas med försvunna skrivinstruktioner.

Det handlar alltså inte om en särskillt ingående analys, utan en tillsynes ytlig sådan. Och då känns det ju onödigt att sitta och "over-do it" som vanligt... jag ville känna mig effektiv för en gångs skull, och bespara mig själv lite fritid.

Så jag bestämde mig för finna detta papper, genom att mongostäda och ultrasortera hela mitt rum. Kanske då skulle jag vara lycklig att finna mina instruktioner. Sammantaget tog allt detta slit mig fem timmar.
  Inte detta förgäves! Jag hittade en massa tidigare spårlöst försvunna föremål. Exempelvis ett rött hårspänne, 46 fantastiska utgåvor av Illustrearad Vetenskap och en arg grannkatt. Emellertid förstås inte mitt eftertraktade insruktionspapper.
  Jag suckade och avslutade med att dammsuga mitt rum inklusive hälften av resterande lägenhet som tröst. (Det där lät ju nästan som om jag på något vis tycker om att dammsuga? Det var då det värsta. Få inte för er saker.)

Hursomhelst. Just som jag skulle ge upp och helt enkelt köra safe med att skriva en komplett analys, så hittar jag förstås instruktionspappret liggandes på sängen.
  Jag hade ju lagt det där på morgonen, så att jag tydligt skulle se det när jag kom hem och inte glömma bort att jag har en knapp deadline på att bli färdig med en satans novellanalys.

Lite naivt där, att tro att det skulle bespara mig tid att städa mer på fem timmar än vad jag annars sammanlagt gör på 156 veckor. Lite naivt, att underskatta en sådan smart människa som mig själv, som medvetet undermedvetet planerar mina, ack så reducerade i antal men ack fortfarande så befintliga; sena inlämningar.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

haha, vilken osis!

2008-09-24 @ 19:56:04
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: tres

haha, det låter som ett helv*te enligt mig. Hade detta fasansfulla skede inträffat mig så hade jag nog stökat ner allt igen bara för att vara lite trots! Och jag måste ju bara påpeka att jag älskar Illustrated vetenskap.. du oxå? eller råkade du bara ha dessa 46 ulagor, av ren trots på att du inte alls gillar dem? ;)

2008-09-26 @ 20:04:40

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0