B or gare (gare?)

Igår gjorde jag någonting jag egentligen lika gärna kunde gjort för länge, länge sedan.
Jag gick officiellt med i MUF.

Någonting som förvånade mig var hur man nuförtiden faktistk tar sig till för att göra detta...
  För den som inte vet så skickar man ett SMS till ett 72-nummer, får en kod och fyller i denna på hemsidan - och vips så är man medlem för 40 kronor som läggs till på mobiltaxan.

Så enkelt att det nästan blir lite tråkigt. Men bara nästan.


Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Olof

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD Fan då vet man att något inte står rätt till om du går med i MUF.

2008-09-09 @ 15:07:37
grej: http://denforsta.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Emil

Snälla, vad är det som tilltalar dig?

2008-09-10 @ 18:21:40
grej: http://emilbloggar.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Emil

Kära Maria H.

För det första verkar du göra precis som Jan Björklund då du använder fakta som du inte har belägg för. Jag har ytterst svårt att tro att Matematik C är detsamma som Matematik A var för tio år sedan. Vidare har jag svårt att hitta något som kan styrka att skolbarn i El Salvador vet mer än skolbarn i Sverige. Var har du fått det ifrån?

Sant eller inte sant, måste man komma ihåg att skolans uppgift inte enbart är utbildning i teoretisk kunskap. Tvärtom bör grundskolans inriktning bygga på lärande för livet, och förståelse för andra människor. Då barn utvecklas olika är det ytterst viktigt att man låter alla barn få en chans. Därmed är det fel åt satan att börja stämpla med betyg i tidig ålder, och särskilja eleverna.

Och kom ihåg, en kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk. Med andra ord måste vi i en klass, och i samhället, se till att alla människor får chans att utvecklas. Alltså är det viktigare att alla människor får godkänt i ett ämne, än att en elev, som ligger före i utvecklingen, ska få ett Mvg.



Om vi ska gå vidare till skattefrågan så är det en solidaritetsfråga. För mig är det ren medmänsklighet att hjälpa folk som har det svårt. Varför en höginkomsttagare ska betala mer i procentmässig skatt än en låginkomsttagare, är just för att en rik människa har kapacitet att betala mer än en fattig. 50% på 10000 ses som en omöjlighet, men om någon däremot tjänar 200000 i månaden har man inga problem med att betala 50% skatt.

(Nej, jag är inte för 50% i skatt, men se det som ett exempel)



Dessutom är jag trött som satan på att höra snacket om att människor inte vill arbeta!

Om det finns arbetslösa människor i ditt närområde, gå då ut och fråga dem. Jag är övertygad om att de allra flesta inte vill något hellre än att ha ett rutinmässigt arbete.



Men det är roligt att höra din åsikt. Personligen skräms jag mest av din, låt mig kalla det, egoism.

De nya moderaterna brukar åtminstone försöka mörka att de hatar bidragstagare. Annat är det med det moderata ungdomspartiet.

Heja världen!

2008-09-11 @ 16:05:38

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0