Ironin med intuition

En tidig timme på S:t Eskils gymnasium, idag:

Pär:
Haha Maria!
Maria: Jag kom precis. Jag har inte hunnit säga någonting roligt än?
Pär: Du har sovmorgon!
Maria: Ja?
Pär: ... Vart är du påväg?
Maria: Hem.

En inre stämma sa mig igår natt
då jag var att lägga mig till sängs, att en extra sovtimme väntade mig morgonen därpå. Jag beslöt att tillåta mig själv fundera lite extra på detta, men kunde dock inte komma på någon verklig anledning till varför skolan skulle börja senare.
   Min kalender genomgick ännu en resultatlös visitering. Ingen sovmorgon antecknad och vintertid var inte aktuellt förrän den 26. Besviken kröp jag ned i bädden och sov.


Idag, kom att bli ännu en dag då jag faktiskt funderade på att ta lärdom av ett visst mytomspunnett fenomen, vida känt som intuition.
   I just denna stund erfarar jag att den frustredad om och om försöker säga mig att jag bör använda min nyvunna morgontid till att än en gång se över anteckningarna till biologiprovet jag har i eftermiddag. Istället alltså för att sitta och skriva.
   Det visar ju någonstans precis hur mycket jag har lärt mig.

Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nina

Jepp jag har photoshop. det lät ju faktiskt inte allt för svårt, ska ta och prova det! Tack för hjälpen!



Ha det bra



//Ninty

2008-10-13 @ 11:39:29
grej: http://ninty.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Nicki

Hehe ajdå :P jobbigt att missa sovmorgon :P

2008-10-13 @ 17:45:47
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Cornelia

Det blev ju inte så mycket till biologiprov sen i alla fall..

2008-10-13 @ 22:05:00
grej: http://gredditt.blogg.se/
Jag önskar att kommentera Marias blogg,
och är ett mongo vid namn: Karolin

Du är så söt du!

=)

2008-10-13 @ 22:05:36
grej: http://bubblaren.blogg.se/

För dig som inte vet (och även andra förstås);
kommentaren skall skrivas i det stora fältet lite längre ner här nånstans...


fast ditt så kallade "namn" här vore trevligt förstås.

Remember mig kanske?

och sen din E-mail (osynlig för andra! sväär..)

grej:

För att undvika krångel, bör du nu göra följande:
1.Skriv din kommentar i den feta, vita rutan.
2.Klicka på knappen "Jag är ett mongo" för att bekräfta att du är färdig med din kommentar.
Trackback
RSS 2.0